چگونه مخاطبان خود را به محصولات شما متصل کنید؟2020-10-12
مخاطب هدف چیست: بهترین 20 ابزار تحقیق مخاطب هدف اشلون
همچنین، میتوانید از تجربیات رقبا در تدوین استراتژیهای خود استفاده کنید. تحلیل دموگرافیک اطلاعات مرتبط با جمعیت مخاطبان شما را شامل جنسیت، سن، مکان جغرافیایی و وضعیت اجتماعی در بر میگیرد. مشتریان از شما انتظار دارند موضوعاتی را مطرح کنید که برای هر دوی شما به یک اندازه مهم است.
مخاطب هدف، گروهی از افراد است که محصولات یا خدمات شما بیشترین تأثیر را بر روی آنها دارد. این افراد ویژگیهای مشترکی دارند که آنها را از سایرین متمایز میکند. شناخت دقیق مخاطب هدف به شما کمک میکند تا پیامهای بازاریابی خود را به صورت مؤثرتری منتقل کنید. این افراد ممکن است بر اساس معیارهای مختلفی همچون سن، جنسیت، مکان جغرافیایی، علایق و نیازها دستهبندی شوند. درک عمیق از مخاطب هدف میتواند به شما در ایجاد ارتباطی قویتر و پایدارتر با مشتریان کمک کند.
همچنین میتوانید اطلاعات جمعیتی و رفتاری مشتریان را از دادههای فروش استخراج کنید. استفاده از رسانههای اجتماعی برای جذب مشتری به یک استراتژی دقیق و هدفمند نیاز دارد. با ایجاد محتوای جذاب، تعامل با مخاطبان، تبلیغات هدفمند و تحلیل دادهها، میتوانید برند خود را معرفی کرده و مشتریان جدید جذب کنید. قبل از اجرای هرگونه استراتژی در رسانههای اجتماعی، باید شناخت دقیقی از مخاطبان هدف خود داشته باشید. گروههای تمرینی یا focus groups نیز به شما در تحقیق مخاطب هدف کمک میکند.
فرض کنید که شما مخاطب هدف خود را شناسایی کردید ولی نمیدانید که بین دو گزینه کدام را انتخاب کنید. تست A/B به شما کمک میکند که عملکرد و بازخورد دو گزینه را با هم مقایسه کنید و ببینید که کدام مورد بهتر جواب میدهد. مسابقات و چالشها یکی از راههای مؤثر برای افزایش تعامل و جذب مخاطب هستند. شما میتوانید با برگزاری یک مسابقه یا چالش در پلتفرمهای مختلف، افراد را به مشارکت در آن تشویق کرده و برند خود را معرفی کنید.
یک مخاطب هدف می تواند بر اساس عوامل مختلفی از جمله موقعیت مکانی، جنسیت، سن، تحصیلات و وضعیت اجتماعی-اقتصادی باشد. به عنوان یک کسب و کار، مهم است که مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید تا بتوانید مشتریان مناسب را تامین کنید. بازخورد مشتریان نه فقط در شبکههای اجتماعی، یکی از بهترین منابع اطلاعاتی برای شناسایی مخاطبین هدف است. مشتریان ممکن است ایدهها و پیشنهادهای مفیدی در مورد بهبود محصولات و خدمات شما داشته باشند که باعث بهتر شدن تجربه مخاطبان شما میشود. به بازخورد مشتریان خود توجه کنید و از آنها بخواهید تا نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند.
برای انجام این کار نیاز به ساخت یک کاتالوگ جدید بود کهمختص بازار آموزشی باشد – یا حداقل یک جلد متفاوت داشته باشد. در ادامه چندنمونه از تاثیرات مثبت تعریف مخاطبین هدف به کمپانیهای واقعی جهت رشد برند و جذبمشتری را بررسی میکنیم. پیش از ایندرباره استفاده از سایتتان به عنوان راهی برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبینصحبت کردیم. اما وبسایت شما میتواند اطلاعات و دادههای بسیار بیشتری برای شمافراهم کند. حالا که ازمخاطبین نظرسنجی کرده و گفتگو با آنها را آغاز کردید، یادداشتهایی که تهیه کردهاید را بررسی کنید تا اعتراضات و مشکلات مخاطبین را شناسایی کنید. مسلماً این کهگفته میشود امروزه بازاریابی محتوا برای تمام کارآفرینان در هر صنعتی ضروری است،بی دلیل نیست.
در این مقاله تلاش کردیم به راهکارها و روشهای لازم برای پیدا کردن و جذب مخاطب هدف در شبکههای اجتماعی اشاره کنیم. پیدا کردن مخاطبان هدف یکی از مهمترین مراحل سوشیال مدیا مارکتینگ است. در صورتی که مخاطبان هدف خودتان را شناسایی میکنید میتوانید خیلی راحت با توجه به نیازهای آنها محتوا تولید کنید و محصولات مورد نظر آنها را در کانالهای اجتماعی خودتان معرفی کنید. یکی از نکات مهم در بازاریابی شبکههای اجتماعی و پیدا کردن مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی این است که از ابزارهای خود رسانههای اجتماعی استفاده کنید.
شما هم می توانید یکی از افرادی باشید که می توانند این اس ام اس ها را ارسال کنند. شما می توانید با چند کلیک اقدام به ارسال اس ام اس مورد نظر خود برای ده ها هزار نفر نمایید اما لحظه ای از زمان خود را هدر ندهید. سامانه اس ام اس و یا سامانه پیامک بستری مناسب را برای ارسال پیامک در کمترین زمان و مدیریت آنها فراهم آورده است. از تحلیل دموگرافیک، تحقیقات بازاریابی و تحلیل رقبا برای شناسایی مخاطب هدف استفاده کنید. مخاطب هدف با محتوای شما تعامل میکند و شما میتوانید نتیجه تلاشهای خود را ببنید.
چگونه مخاطبان ایده آل خود را پیدا کرده و تعامل بیشتری ایجاد کنیم؟
سعی کنید که همیشه تعریف خودتان را از مخاطب هدف بررسی کنید و ببینید که آیا مسیر شما در راستای پیدا کردن مخاطبان هدف درست است. در صورتی که میبینید دارید مسیر را اشتباه میروید باید در تعریف خود از این مخاطبان تجدید نظر کنید. شما میخواهید در توسعه محتوای خود با فکر و تمرکز عمل کنید، باید بدانید این امر نیازمند درک عمیقی از کسانی است که برایشان محتوا تولید میکنید. ایده موثر در این راه چنین است که “بگویید، نفروشید” و برای “گفتن” موثر باید بفهمید چه چیزی برای مخاطبتان جذابیت دارد. استفاده از انواع محتوا مانند تصاویر، ویدیوها، پستهای متنی، و اینفوگرافیکها میتواند به شما کمک کند تا بیشتر درگیر مخاطبان خود شوید.
علاوه بر این، پرسوناها با ایجاد همدلی به درک بهتر نیازهای مشتریان کمک میکنند تا متوجه شوید سختگیری این افراد خاص چه دلایلی دارد. روشهای بازاریابی آنلاین، امروزه ابزاری بسیار قوی برای پیا کردن مخاطب هدف محسوب میشوند. بررسی وبسایت رقبا میتواند اطلاعات مفیدی در مورد مخاطبان هدف آنها به شما بدهد. بررسی کنید که رقبای شما چه نوع محتوایی تولید میکنند، چه محصولات یا خدماتی ارائه میدهند و چگونه با مخاطبان خود تعامل دارند. همچنین میتوانید از ابزارهای تحلیل وبسایت مانند SimilarWeb و SEMrush برای دریافت اطلاعات دقیقتر استفاده کنید. پایگاه مشتری خود را بر اساس ویژگیهای مشترک به بخشهای مختلفی تقسیم کنید.
این ابزار تحقیق مخاطب هدف به شما امکان میدهد به صورت عمیقتری با مخاطبان ارتباط برقرار کنید و به شناخت بهتری از آنها دست پیدا کنید. این مرحله از تحقیقات بازار به شما کمک میکند تا نیازها، ارزشها، باورها و انگیزههای مخاطبان هدف را درک کنید. با داشتن این اطلاعات، میتوانید محتوا و پیامهای بازاریابی خود را بر اساس احتیاجات و موانع روحی مخاطبان شخصیسازی کنید و ارتباط عمیقتری با آنها برقرار کنید. وقتی میخواهید مخاطب هدف خود را مشخص و پیدا کنید، نترسید که این تعریف خیلی دقیق و تخصصی بشود؛ زیرا برای تعیین درست و دقیق مخاطبان هدف باید چنین اتفاقی بیفتد.
درک این معایب و یافتن راهحلهای مناسب، به شما کمک میکند تا بازاریابی پیامکی خود را بهینهتر و موثرتر کنید. با گسترش استفاده از اس ام اس مارکتینگ، بسیاری از کاربران ممکن است از دریافت پیامهای تبلیغاتی خسته شوند. پس فقط در صورتی پیام شما را میخوانند که محتوای جذاب را با یک شماره معتبر و آشنا برای آنها ارسال کنید.
همیشه بررسی مثال و نمونه میتواند شما را در مسیر رسیدن به خواستههایتان یاری کند؛ از همین رو در ادامه به بررسی دقیق دو نمونه موفق جهانی، یعنی شرکت اپل و کفش ونس میپردازیم. این دو شرکت برای پیدا کردن مخاطبین هدف خود با تمرکز بر سوشال مدیا اقدامات جالبی انجام دادهاند که با زیر ذرهبین بردن آنها میتوانیم سر از کارشان در بیاوریم و از آنها الگو بگیریم. این اتفاق ممکن است تحت تاثیر هنجارهای اجتماعی یا مد و ترند روز باشد؛ بنابراین به طور مرتب پرسونای خود را بهروز کنید تا با نیازهای در حال رشد و جدید مخاطبانتان هماهنگ باشید. اما ولاگر این مسیر را متفاوت طی میکند؛ او محتوایش را با دوربین ضبط کرده و در قالب ویدئو ارائه میدهد. در حالی که بلاگر به دنبال ایجاد ارتباط از طریق نوشتار است، ولاگر از زبان بدن، تن صدا و تصویر برای انتقال پیام استفاده میکند.
با استفاده از دادهها و آمارها، میتوانید به راحتی الگوها و رفتارهای مخاطبان خود را درک کنید و استراتژیهای موثرتری برای بازاریابی ارائه دهید. برنامههای وفاداری مشتریان یک ابزار قوی برای جلب توجه و نگهداشتن مخاطبان هدف هستند. این برنامهها انگیزههایی مانند تخفیفها، جوایز و امتیازهای وفاداری به مشتریان ارائه میدهند تا با شما ارتباط برقرار کنند و خریدهای بیشتری انجام دهند.
مزایای اتوماسیون بازاریابی چیست و چرا از آن باید برای کسب و کارتان استفاده کنید؟
نه، تحقیق مخاطب هدف یک فرایند پیوسته است که باید به طور منظم و همراه با تغییرات بازار و نیازهای مخاطبان بررسی و بروزرسانی شود. تحقیق مخاطب هدف باید به صورت مداوم انجام شود تا به روز باشید و استراتژیهای مناسب را در کسب و کارتان پیاده سازی کنید. با ارسال ایمیلهای پیگیری، تماسهای تلفنی، یا برگزاری جلسات مشتریان، میتوانید بازخوردها و نظرات مشتریان خود را بدست آورید و نیازها و تمایلات آنها را بشناسید. این فرآیند به شما کمک میکند تا به خوبی بفهمید که کدام افراد مشتریان ایدهآل شما هستند. از روشهای تحقیقی گرفته تا تحلیل دادهها، تلاشهای بسیاری در این زمینه وجود دارد. در این بخش به چند راهنمای عملی برای شناسایی مخاطب هدف خواهیم پرداخت.
ویرجینیا همیشه راهاندازی محصولات جدید مراقبت از پوست را دنبال میکند و حتی در رویدادها با افراد دیگر در حوزه زیبایی منطقه خود شرکت میکند. او به عنوان یک اینفلوئنسر دیجیتال، به آنچه مردم در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود می بینند بسیار اهمیت می دهد. او دوست دارد زمانی را در داخل خانه بگذراند و در اوقات فراغت خود یوگا تمرین کند. در این مقاله با راههای مؤثر سعی کردیم بهترین پاسخ را برای سوال چگونه مخاطبان هدف خود را پیدا کنیم ارائه دهیم.
راهی وجود ندارد که یک بار این کار را انجام دهید و پس از آن سرگرم تولید محتوا و تبلیغات شوید و دیگر نگرانی در مورد آن نداشته باشید. زمانی که میدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند، اطلاعات و محتواهایی را که مورد نیاز آنها است منتشر کنید. این محتواها میتواند ترفندهای آموزشی، حقایق، اخبار و غیره بوده که برای مخاطبان هدف شما مفید هستند. Outbrainیک مطالعه موردی درباره مخاطبین هدف در سایت Huggies(برندی که محصولات مراقبت از کودک تولید میکند) منتشر کرده است.
گروه دانمارکی لگو (Lego) نمونه عالی دیگری از نحوه در نظر گرفتن مخاطبان هدف است. اگرچه این شرکت بازارهای هدف زیادی دارد، کودکان بین ۱ تا ۱۵ سال عمدهترین مخاطبان کسب و کارشان به شمار میروند. با این حال، همه ما به خصوص طرفدارن قدیمی جنگ ستارگان کودک درون فعالی داریم و عاشق این لگوهای جذاب هستیم. شرکت Lego هم همیشه نقش اساسی پدر و مادرها در بازاریابی اسباب بازیهایش را درک میکند.
اگر بهخوبی از هشتگها استفاده کنید، افرادی که ممکن است به موضوع یا مطلب شما علاقهمند باشند، میتوانند با برند شما آشنا شده و با آن تعامل داشته باشند. بهطور خلاصه، نظرسنجیها راهی عالی برای فهمیدن خواستههای مشتریان هستند و اطلاعات قدرتمندی ارائه میدهند که به تصمیمگیریهای بهتر و متمرکزتر کمک میکند. این نظرسنجیها همچنین میتوانند زمانی که به دنبال بازارها و مخاطبان جدید هستید، بسیار مفید باشند. شرکتها برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرام، باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنند.
با این کار مخاطبین هدف خود را به طور کلی تفکیک کرده و اقدامات بازاریابی و تبلیغات را برای هر کدام از آنها به طور جداگانه و هدفمند اجرا میکند. Vans از دهه ۱۹۶۰ به این طرف، یک برند کفش محبوب در میان اسکیتبوردها بوده است، اما مخاطبان هدف آن در طول سالها گسترش پیدا کرده است. Vans با تقسیمبندی مخاطبان خود و ایجاد حسابهای اینستاگرام مختلف که برای مخاطبان هدف مختلف، با بازار هدف همیشه در حال تغییر خود همراه شده است.
در ادامه سه راه ضروری را برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تقسیم بندی استراتژیهای مربوطه معرفی میکنیم. بازار هدف شما کل گروهی از افرادی است که شما به عنوان یک برند می خواهید به آنها بفروشید. برای مثال، اگر کفشهای ورزشی میفروشید، بازار هدف شما میتواند مردان و زنانی باشند که کفشهای ورزشی را راحت میبینند.
- {
- با رعایت نکاتی مانند ارائه محتوای ارزشمند، شخصیسازی پیامها و استفاده از پنلهای معتبر مانند پنل پیامکی نواتل، میتوانید بازدهی این روش را به طور چشمگیری افزایش دهید. |}{
- اولین کاری که باید انجام دهید این است یک لیست روشن و شفاف از مزایای محصولات خودتان تهیه کنید. |}{
- شما هم می توانید یکی از افرادی باشید که می توانند این اس ام اس ها را ارسال کنند. |}
- درک این معایب و یافتن راهحلهای مناسب، به شما کمک میکند تا بازاریابی پیامکی خود را بهینهتر و موثرتر کنید.
- بهعلاوه، شما میتوانید با ارسال پیامکهای هدفمند از طریق سامانه اس ام اس انبوه SMS.ir، این پیشنهادها را به مخاطبان خاص خود اطلاع دهید.
- تست A/B به شما کمک میکند که عملکرد و بازخورد دو گزینه را با هم مقایسه کنید و ببینید که کدام مورد بهتر جواب میدهد.
با بررسی دادههای جمعآوری شده، میتوانید الگوها و روندهایی را شناسایی کنید که به شما در تدوین استراتژیهای بازاریابی کمک میکند. استفاده از ابزارهای تحلیل داده مانند Google Analytics و Microsoft Excel میتواند در بهبود استراتژی بازاریابی شما مؤثر باشد. شما برای مخاطبان هدف خود محتوا تولید کرده و کمپین ایجاد میکنید و صدای برند، پیامها و لحن خود را با آنها تطبیق میدهید. یافتن مخاطب هدف برای اینستاگرام بسیار مهم است زیرا به شما کمک میکند تا تلاشهای بازاریابی خود را برای گروه خاصی از اشخاص برنامهریزی کنید. تلاش برای جذب همه افراد، سبب آشفتگی اکانت و بیبرنامگی بازاریابی شما میشود. اما با داشتن یک مخاطب هدف، میتوانید استراتژی خود را با توجه به ویژگیهای مشترک آنها شکل دهید تا تلاشهای شما متمرکزتر و سازماندهی شود.
{در ۶ مرحله
|}استفاده از ابزارهای متنوعی مانند سایتهای آماری، نظرسنجیهای آنلاین، تحلیل رقبا، پیگیری مشتریان، و استفاده از شبکههای اجتماعی میتواند به شما در این زمینه کمک کند. همچنین، باید به یاد داشته باشید که تحقیق مخاطب هدف یک فرایند پیوسته است و باید به طور منظم و به روز باشد تا به نتایج مطلوب برسید. در این قسمت، به اهمیت شناسایی، جذب و خدمترسانی به مخاطب هدف پرداختیم. با شناخت دقیق از مخاطبان هدف خود، میتوانید استراتژیهای بازاریابی خود را به بهترین شکل تنظیم کرده و به موفقیت در کسب و کار دست یابید. به یاد داشته باشید که شناخت نیازها و ترجیحات مشتریان به ارتقاء رابطه شما با آنها کمک میکند و تجربه کاربری را بهبود میبخشد.
صرفاً شات شدن کافی نیست؛ باید استراتژی داشته باشید و بدانید چگونه از این فرصت بیشترین بهره را ببرید. در انتها میتوانید استوری را به هایلایتهایتان اضافه کنید تا شات مدت زمان بیشتری در پیج شما بماند. راستش را بخواهید، کپی نویسی بدترین اشتباهی هست که یک تولید کننده محتوا می تواند انجام دهد. تسلط بر تکنیکهای تند نویسی در محتوا برای هر کسی میتواند بسیار کاربردی و مفید باشد. بهمنظور درک عمیقتر موضوع مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟ را بخوانید.
اما اگر بتوانید مخاطبان هدف خود را راضی نگه دارید و برای افراد خاص ارزش منحصربهفردی ایجاد کنید، برند شما رشد خواهد کرد. اصولا برای درک مشتریان و پیدا کردن راههای جدید برای برقراری ارتباط با مخاطب هدف (target audience) راه بهتری از جستجوی اطلاعات وجود ندارد. اگر خواستهها و نیازهای مخاطبانتان را میشناسید، میتوانید به طور ملموسی با آنها ارتباط برقرار کنید.
در غیر این صورت، محتوای آینده شما باید مطابق با نیازهای فالوورهای فعلی شما و همچنین جذب افراد جدیدی باشد که آنها را بهعنوان پرسونای مشتری تعریف کردهاید. مخاطب هدف در اینستاگرام بهعنوان گروه خاصی از افراد تعریف میشود که هدف محتواها و تلاشهای بازاریابی شما هستند. این گروه دارای ویژگیهای مشترک خاصی است که آنها را به هم پیوند داده و به برند شما مرتبط میکند. این ویژگیها میتوانند هر چیزی از جمعیتشناسی گرفته تا علایق و ارزشها باشند. نظرسنجیها و پرسشنامهها ابزارهای بسیار مؤثری برای جمعآوری نظرات و بازخوردهای مشتریان هستند.
بسیاری از کسب و کارها با شور و هیجان شروع میکنند اما به سرعت انگیزه خود را از دست میدهند. حضور مداوم و برنامهریزی شده در رسانههای اجتماعی، عامل کلیدی موفقیت محسوب میشود. تجزیه و تحلیل عملکرد استراتژیهای شما، بخش مهمی از هر کمپین موفق رسانههای اجتماعی است. با بررسی معیارهایی مانند نرخ تعامل، دسترسی، نرخ کلیک و تبدیلها، نقاط قوت و ضعف استراتژیهای خود را شناسایی کنید و اقدامات لازم را انجام دهید. پستهای شما باید به نیازها و علایق مخاطبان پاسخ دهند و آنها را جذب کنند. این محتوا میتواند شامل مقالات وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک یا پادکست باشد.
وقتی بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند، میتوانید از مشاور بازارایابی محصول به صورت بهینهتری استفاده کنید. با ساخت پرسونای مخاطب، میتوانید بازاریابی هدفمندتری داشته باشید و در نهایت به موفقیت بیشتری در کسبوکار خود دست پیدا کنید. اینفلوئنسرها همچنین به خاطر داشتن وفاداری بالای دنبالکنندگانشان شناخته شدهاند و همین موضوع آنها را به هدف ایدهآل برای هر شرکتی تبدیل میکند. مصرفکنندگان معمولاً به محصولات یا خدماتی که اینفلوئنسرها تبلیغ میکنند، بیشتر اعتماد میکنند و احتمال خرید آنها نیز افزایش مییابد. برچسب مکانی فقط یک کلمه کلیدی یا عبارت است که مشخص میکند درباره چه مکانی صحبت میکنید یا از کجا پست میگذارید.
این تعامل میتواند اعتماد و وفاداری بیشتری ایجاد کند و دنبالکنندگان را به مشتریان وفادار تبدیل نماید. اطمینان حاصل کنید که پروفایلهایتان کامل، حرفهای و منعکسکننده هویت برند شما باشند. از تصاویر با کیفیت، توضیحات جذاب و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید تا اعتماد و توجه مخاطبان جلب شود. حتما شما هم روزانه تعدادی پیامک که با هدف تبلیغ انجام می شوند را دریافت کرده اید.
این افراد دارای ویژگی های مشترکی مانند جمعیت شناسی، علایق، رفتارها و نقاط درد هستند. تعریف مخاطبان هدف به شما کمک می کند کمپین های بازاریابی موثرتری ایجاد کنید، پیام خود را تنظیم کنید و منابع هدف را به طور موثر تنظیم کنید. زمانبندی پستها میتواند تأثیر زیادی بر میزان تعامل با آنها داشته باشد. بر اساس الگوریتمهای مختلف رسانههای اجتماعی، هر پلتفرم زمانهایی خاص دارد که کاربران بیشتر فعال هستند.
هر کدام از این انواع ولاگ میتوانند با توجه به سلیقه و علاقه مخاطبان تولید شوند. نکته مهم این است که ولاگ شما باید صادقانه و جذاب باشد تا بتوانید ارتباط مؤثری با مخاطب برقرار کنید. بازاریابی مستقیم در ۲۰۲۵ تنها به ارسال پیامهای تبلیغاتی محدود نمیشود، بلکه برندها باید از تکنیکهای جدیدی برای جذب و حفظ مشتری استفاده کنند. اگر کسی سوالی پرسید یا درباره صفحه معرفیشده نظر داد، حتماً پاسخ دهید.
Outbrainاز تولید محتوا در انتشاراتمحلی معتبر برای دیده شدن هر چه بیشتر برند Huggies استفاده کرد. یک لیست از مشکلات مشتریان و چیزهاییکه به آنها انگیزه میدهند تهیه کنید تا به مرور زمان و با تغییر و رشد کسب وکارتان به آن مراجعه کنید. در واقع شماباید این “همه” را محدود به گروه کوچکی از افراد کنید که هم تمایل بهخرید سرویسها و محصولات شما دارند و هم ابزارهای تهیه آن را در اختیار دارند.
این سایت