خودرو mvm x33 کراس 2023-11-13
تست و بررسی ام وی ام ایکس 33 کراس + ویدیو گجت نیوز
این پیشرانه که در اصل همان پیشرانه ایکس 22 پرو است، با افزایش 10 اسب بخاری، مجموعاً 112 اسب بخار قدرت تولید میکند. انتقال نیروی این پیشرانه به یک گیربکس سیویتی 9 سرعته محصولات فونیکس سپرده میشود. علاوه بر این، نسخه دیگری از این کراس اوور مدیران خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس دستی 5 سرعته در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.
فالوین در سال 2009 با شرکت در تست های تصادف موسسه C-NCAP موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی شده بود. هرچند سال ها از آن تست گذشته و X33 کراس و چری فالوین هم دقیقا یک خودرو نیستند، با این حال می توان اطمینان نسبی داشت که این خودرو حداقل هایی را در زمینه ایمنی دارد. همچنین مدیران چهار ایربگ (سرنشینان جلو و جانبی) نیز برای محصول جدید خود در نظر گرفته است. جالب است بدانید که ایران جزو اولین کشورهای دنیا است که خودرو x33 کراس در آن عرضه میشود و این خودرو هنوز به صورت رسمی در خود کشور چین رونمایی نشده است.
قیمت و نمایندگی
تکنولوژی هایی مانند سیستم استارت / استاپ خودکار که در توقف های موقتی موتور را خاموش می کند، به بهبود کارایی سوخت و کاهش هزینه های رانندگی کمک می کند. یکی از جنبه های کلیدی که MVM X33Cross را از رقبا متمایز می کند تمرکز بر تکنولوژی و اتصال است. این خودرو دارای سیستم اطلاعاتی و سرگرمی پیشرفته با قابلیت اتصال به اسمارت فون، پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto و دسترسی به اپلیکیشن های مختلف است که رانندگی را لذت بخش تر می کند.
هرچند x33 کراس نسخه فیسلیفت ام وی ام x22 محسوب میشود اما قرار است به صورت موازی با x22 تولید شود و نقش x33 جدید را در سبد محصولات مدیران خودرو ایفا کند. کراس اوور جدید مدیران خودرو دارای کابینی بهروزتر و پرزرق و برقتر است. از وسط تا گوشه چپ داشبورد این خودرو دو نمایشگر متصل به یکدیگر قرار گرفتهاند که تلاش شده است تا حد ممکن شبیه به نمایشگرهای دوگانه یکپارچه جدید باشند. نمایشگر مرکزی با اندازه قابل قبول، به سیستم اطلاعات و سرگرمی تعلق دارد و نمایشگر پشت فرمان عهدهدار نمایش اطلاعات ضروری به راننده است. فرمان هم طبق ترند این روزها بهشکل 3 پر دیکات طراحی شده و روی آن چندین دکمه جا گرفتهاند.
اقساط خودرو X33 CROSS CVT
این هاچبک کراس مجهز به پیشرانه توربو سه سیلندر (مشابه X22 پرو) با حجم ۹۹۷ سیسی! بوده که ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۴۵۰۰ ارائه میدهد. این قدرت از طریق جعبهدنده ۹ سرعته CVT نسل جدید به چرخهای جلو منتقل میشود.
با این چشم انداز امیدوار هستند که نقش مهمی در شکل دهی به آینده حمل و نقل پایدار ایفا کند و به مشتریان خود در سراسر جهان خدمات ارزشمندی ارائه دهد. خودرو x33 کراس اصول طراحی یکسانی با ام وی ام x22 دارد اما به وضوح مدرنتر و اسپرتتر شده است. در نمای جلو این خودرو شاهد دیلایتهای یکپارچه با جلوپنجره هستیم که جلوهای مدرن و منحصر به فرد دارد. سیستم تعلیق میله پیچشی در عقب این خودرو، خشک شدن سواری و ضعیف شدن هندلینگ را سبب شدهاست. X22 پرو و X33 کراس از معدود بازماندگان چینی این بازار در ماه های آینده خواهند بود؛ هاچبک کراسهایی که به تنهایی قادر خواهند بود برای گزینههای ایرانی دردسر ایجاد کنند.
دریچههای هوا در پنلی وسط داشبورد تعبیه شدهاند و چندین دکمه پیانویی زیر دو دریچه مرکزی قرار دارند. با این حال، راننده میتواند بخش عمده تنظیمات لازم را بهصورت لمسی بدون نیاز به دکمه انجام بدهد. افزون بر اینها تریم آبی، سفید و نقرهای در سراسر کابین جلوهای متفاوت به آن داده است و حتی صندلیهای خودرو از نوع چرمی با روکش آبی تیرهاند. این تریم آبی تیره در بخش زیادی از داشبورد، پنلهای درها و قسمت بالایی فرمان این شاسی بلند چینی مشاهده میشود.
نظرات کاربران لغو پاسخ
سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینههای خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم. از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه های متفاوت نوشتم و با رسانههای مختلفی همکاری کردم. البته بخش درخشان کارنامه من، همکاری تماموقت با دیجیاتو از سال 1402 است. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
این پیشرانه 1.5 لیتری علاوه بر ایکس 22، روی آریزو 5 دندهای و همچنین ام وی ام 315 نیز نصب شده بود. البته اکنون موتور خودرو به سامانه زمانبندی متغیر سوپاپها یا VVT-i مجهز شده است که عملکرد کاری آن را افزایش میدهد. این پیشرانه تاکنون عملکرد موفقی را از خود به اجرا گذاشته است و مشتریان قادرند به آن اعتماد کنند. این خودرو از ابتدای فعالیت این شرکت طی دهه 1380 خورشیدی، در سبد محصولات مدیران خودرو حضور داشت.
ام وی ام X33 کراس شاسی بلند کامپکت مدیران خودرو است که در سبد محصولات این خودروساز بالاتر از ام وی ام X22 پرو قرار می گیرد. اندازه و ابعاد ام وی ام ایکس 33 کراس شامل 4200 میلی متر طول، 1760 میلی متر عرض و 1570 میلی متر ارتفاع میشود و فاصله محوری هم به 2555 میلی متر میرسد. استفاده از فناوری چراغهای ال ای دی در کنار رینگهای 17 اینچی، کالیپر ترمز دو رنگ، دی لایتهای منحصر به فرد و رنگ بندی جذاب، از مهمترین المانهای ظاهری در این کراس اور مدیران خودرو هستند. مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.
وقتی به چهره ام وی ام X33 کراس (X33 Cross) نگاه کنیم به سرعت متوجه شباهت بسیار آن با ام وی ام X22 میشویم. مدیران خودرو پس از انتشار شرایط فونیکس، شرایط فروش ام وی ام را نیز برای اسفند 1403 منتشر کرد. دو ایربگ، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سر بالایی، ترمزهای دیسکی ABS+EBD از امکانات ایمنی این خودرو هستند. شاسی بلند چینی MVM X33 کراس در خرداد پیش رو با قیمت نزدیک به 1 میلیارد تومان راهی بازار ایران خواهد شد.
امکانات کمک رانندگی کراس اور جدید مدیران خودرو نیز به سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC محدود می شوند. ایکس 33 کراس اتوماتیک 1314 کیلوگرم وزن داشته و به صورت میانگین 6.1 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی مصرف می کند. همچنین قابل ذکر است که این خودرو از استانداردهای عدم آلایندگی یورو 6 پیروی می کند. ایکس 33 کراس CVT در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم بهره می برد.
واضح است که ایکس 33 کراس مدیران خودرو با این پیشرانه کمحجم و همچنین وزن 1.3 تن، صرفاً مناسب کاربری سبک داخل شهر خواهد بود. از این رو، نباید انتظار شتاب و توان زیادی را از این کراس اوور چینی جدید بازار ایران داشت؛ خصوصاً وقتی چندین سرنشین داخل خودرو نشسته باشند و حتی مقداری بار در صندوق عقب قرار گرفته باشد. بهعبارتی دیگر، ایکس 33 کراس نمونه بارز یک کراس اوور چینی شهری جمع و جور برای خودروسواران ایرانی است. کراس اوور جدید مدیران خودرو با نام MVM X33 کراس بهواسطه نمایشگاه خودرو شانگهای برای خبرنگاران ایرانی عازم به چین بهنمایش گذاشته شده است. ام وی ام ایکس 33 کراس بهنوعی بهعنوان چهارمین نسل شاسی بلند چینی ام وی ام ایکس 33 از راه رسیده است که پیشرانه و پلتفرمی متفاوت را پشتوانه خود دارد. بهعبارتی دیگر، این خودرو جدید مدیران خودرو را میتوان نسخهای ارتقا پیدا کرده از ام وی ام ایکس 22 پرو هم برشمرد.
اجرت و هزینه تعویض تسمه تایم و دینام انواع خودرو در سال 1403
در نمونه دنده دستی پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی ۴ سیلندر را داریم که توان تولید ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را دارد و قدرت از سریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. این همان مشخصات فنی ای است که قبل تر در ام وی ام X22 پرو هم دیده می شد. در هر دو نسخه دستی و اتوماتیک بنظر می رسد خروجی های فنی برای یک کراس اوور کوچک شهری مناسب و منطقی باشد. این کراساوور جمعوجور چینی از دهه 1380 تاکنون مهمان جادههای ایران بوده و تاکنون سه نسل آن در قالب مدلهای مختلف به بازار عرضه شدهاند.
با ورود به کابین این خودرو تنها موردی که تفاوت یافته است غربیلک فرمان خودرو بوده که شبیه به دیگر محصولات جدید مدیران خودرو است. باقی موارد تغییری پیدا نکرده و همان ظاهر زیبا و نسبتا ارگونومیک X33S در این خودرو وجود دارد. جدیدترین عضو خانواده X33 نسخه توربوشارژ آن است که مدیران خودرو اواخر سال 1400 از آن رونمایی کرد. نسخه توربوشارژ ام وی ام X33 خودرویی است که به بازار آمده تا با دیگر رقبای هموطنش که از نظر فنی خودروهای تر و فرزی بودند به رقابت بپردازد. با ورود به کابین این خودرو با یک طراحی بروز برخلاف نسخه های قبلی مواجه می شویم که نکتهای مثبت تلقی می شود. طراحی داشبورد از یک ظاهر ساده به ظاهری پویا با خطوط تند و تیز تبدیل شده است.
ام وی ام X33 از نظر قوای فنی به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده بود که حداکثر می توانست 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شد. نسخه جدید یا همان فیس لیفت این خودرو نیز از همین پیشرانه بهره می برد منتها جعبه دنده آن از نوع اتوماتیک CVT بود. ام وی ام X33 فیس قدیم با گیربکس دندهای نسبت به نسخه فیس لیفت که از یک گیربکس CVT استفاده می کرد کمی فرزتر بود و هماهنگی موتور و گیربکس در آن بهتر از نسخه فیس لیفت به نظر می رسید.
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. سلام دوستانماشین رو به موقع تحویل دادن بهتون تاخیر ندارن من شهریور ثبت نام کردم. شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. در این مقاله از دیجیاتو، تست و بررسی ام وی ام X33 کراس را خواهید خواند. با سلام صفر تا صدراید ۱۵ ثانیه استبعد x33 کراس ۱۷ ثانیه است واقعا حرفی برای گفتن می ماند شک هم داریم در گوگل سرچ کنید.. اما فراموش نکنیم که این ترکیب رنگی به مراقبت بیشتری از سوی مالک نیاز دارد.
کابین ام وی ام ایکس 33 کراس ظاهری شبیه به خودروهای لوکس دارد، اما مواد استفادهشده در ساخت آن اقتصادیبودن را یادآور میشوند. بنابراین با خودرویی روبهرو هستیم که ظاهری زیبا دارد، اما این ظاهر زیبا از پلاستیک خشک ساخته شده است. با توجه به رویکرد جهانی به سمت خودروهای هوشمند و متصل، این مدل از فناوری های پیشرفته ای برای بهبود تجربه رانندگی و افزایش امنیت سرنشینان بهره می برد. از جمله می توان به سیستم های کمک راننده پیشرفته (ADAS) اشاره کرد که عملکردهایی مانند تشخیص خستگی راننده، هشدار خروج از خط و کنترل کروز تطبیقی را شامل می شود. این ویژگی ها نه تنها راحتی را افزایش می دهند بلکه به کاهش تصادفات و افزایش امنیت جاده ها کمک می کنند.
وجه مشترک هر سه نسل ام وی ام X33، بهرهمندی از پلتفرم و پیشرانه مشترک بود. در واقع هر نسل از این خودرو، نسخه ارتقا یافته نسل قبلی محسوب میشد که از نظر طراحی ظاهری و امکانات رفاهی، دستخوش تغییراتی شده بود. سه نسل پیشین این خودرو از پیشرانههای دو لیتری تنفس طبیعی بهره میبردند که به همراه گیربکسهای دندهای یا اتوماتیک در اختیار مشتری قرار میگرفت. این خودرو در چین با نام چری تیگو 3 هم شناخته میشود و تا پیش از ورود ام وی ام X22 یا چری تیگو 2 به بازار، کوچکترین عضو خانواده تیگو به حساب میآمد. وجه اشتراک هر سه نسل ام وی ام X33 بهرهمندی از پلتفرم و پیشرانه مشترک بود.
استفاده از مطالب سایت تنها با اجازه کتبی مجاز است و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد
در نمای جلو X33 Cross چراغهای باریکی کار شده که به سمت پایین متمایل شدهاند. چراغهای روشنایی اصلی در دو طرف سپرها تعبیه شده که برای مشاهده آنها باید کمی دقت به خرج دهید. مشابه بسیاری از کراساوورهای کوچک یا هاچبک کراسها، دورتادور ایکس 33 کراس با پلاستیک مشکی پوشانده شده است تا از وارد شدن ضربه و تخریب رنگ بدنه جلوگیری به عمل آید.
قیمت kmc j7 کارخانه و اختلاف با بازار آزاد
قابل ذکر است که مجموعه موتور و گیربکس این خودرو به طور کامل با X22 پرو اتوماتیک مشترک است. نسل اول این خودرو برای اولین بار در سال 2005 در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی شد. این خودرو که در چین تیگو 3 نام دارد اولین محصول کراس اوور چری محسوب می شود که بر اساس نسل دوم تویوتا راو 4 ساخته شده است.
از نظر مشخصات فنی دیگر خبری از پیشرانه 2 لیتری قدیمی خانواده X33 نیست و اکنون می بینیم که این خودرو مشخصاتی مشابه به آریزو 5 جدید پیدا کرده است. قلب تپنده این خودروی کراس اوور یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که حداکثر می تواند 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با قابلیت شبیه سازی 9 سرعت به چرخ های جلو منتقل می شود. همین موارد سبب شده تا X33 توربو نسبت به دیگر اعضای خانواده شتاب بالاتر و مصرف پایین تری داشته باشد.
بنابراین همچنان با یک کراساوور جمعوجور مواجه هستیم که بیش از گذشته به یک خودرو شهری تبدیل شده است. با این حال نسل چهارم ام وی ام X33 که با پسوند کراس به بازار ایران آمده است، نسبت به سه نسل قبلی متفاوت است. این خودرو براساس پلتفرم جدیدی توسعه یافته است و پیشرانه متفاوتی نسبت به سه نسخه پیشین دارد. حتی نام اصلی ماشین X33 کراس نیز متفاوت بوده و در سرزمین اصلی یا سایر بازارهای صادراتی چری با نام اومودا C3 شناخته میشود که عضوی از خانواده جوان و مدرن اومودا به حساب میآید. با این وجود در طول سالهای طولانی عرضه، دلایلی همیشگی از جمله توان ناکافی، فضای محدود اتاق و همچنین ظاهر بحث برانگیز انواع مدلها باعث شده تا خیلی از افراد کماکان خودروی ایرانی را با بودجه یکسان ترجیح دهند.
همچنین، سیستم ناوبری داخلی، دوربین های دید عقب و سنسورهای پارک به راننده کمک می کنند تا با اطمینان بیشتری رانندگی کند و در فضاهای تنگ پارک کند. هر دو نوع گیربکس بسته به نیازی که راننده داره و سبکی که باهاش رانندگی میکنه ، مزایا و معایب خودشوداره.تعمیرکارای گیربکس AT راحت تر پیدامیشن وجایگزینی قطعاتش بهتره اماخب از اونطرف CVTبازده سوخت بهتر و شتاب بیشتری داره .. ATبیشتر داره استفاده میشه وتحمل بار گشتاوری ش هم بیشتره .خلاصه اینکه نمیشه نسخه کلی پیچید .
ظاهرا X33 به عنوان پرفروشترین خودروی چینی بازار ایران، بازنشسته شده است. حدود یک سال از آخرین پیشفروش این کراساور میگذرد و حالا محصولی بسیار متفاوت از X33 به نام X33 کراس توسط مدیران خودرو، ثبت نام میشود. جدیدترین محصول مدیران خودرو برای بازار ایران، یک کراساور کوچک به نام X33 کراس است که همراه گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه میشود. قیمت این خودرو قطعا بالاتر از ام وی ام X22 پرو خواهد بود و این یعنی قیمتی بالاتر از ۱ میلیارد تومان را برای این کراس اوور خواهیم داشت.
اما با کنار رفتن مدل X33، جای خالی یک کراس اوور کوچک که بالاتر از X22 قرار بگیرد حس می شد و پس از معرفی X22 پرو، حالا کراس اوور ام وی ام X33 کراس به بازار ایران می آید تا سبد محصولات ام وی ام دوباره کامل شود. این کراس اوور خودرویی بر مبنای چری اومودا C3 است و اومودا هم زیر شاخه ای مدرن و جدید از چری است که بازار هدف مشتریان جوان را دنبال می کند. این دومین خودرو از اومودا پس از فونیکس FX است که با تغییر نام به بازار ایران می آید. موتورهای زنجیر تایم به سبب فناوری بهتر از استهلاک کمتری نسبت به خودروهای تسمه تایم برخوردار هستند.
احتمالا استقبال بازار از X22 مدیران خودرو را به X33 کراس (Tiggo 2 Pro) علاقهمند کرد. شرایط مدلهای وارداتی به کشورمان، چنان شده است که مشتریان پرتعداد برای X22 وجود دارد. در اولین ویدیو تست و بررسی اختصاصی گجت نیوز به سراغ خودرو کراس اور ام وی ام ایکس 33 کراس – MVM X33 Cross رفتیم تا زیر و بم آن را بالا و پایین کنیم. MVM X33 Cross با هدف کاهش اثرات منفی بر محیط زیست و افزایش کارایی ساخته شده است. این خودرو با موتورهای کارآمد که کاهش انتشار دیاکسید کربن و مصرف سوخت پایین را هدف قرار داده اند، پاسخگوی نیازهای رانندگان آگاه از محیط زیست است.
رقبا و قیمت
سپر خودرو ظاهری عضلانی داشته و میزبان چراغ های مخصوص روز و مه شکن است. در نمای جانبی تنها قاب آینه ها تغییر یافته و در نسخه اسپرت ستون ها و سقف نیز به رنگ مشکی درآمدهاند. با ورود به کابین ایکس33 با یک کابین نسبتا ساده و ناهماهنگ که با متریال بی کیفیت هم ساخته شده مواجه می شویم. از این موارد که چشم پوشی کنیم فضای دید مناسبی درون کابین این خودرو وجود دارد و فضای پا و سر هم در هر دو ردیف قابل قبول ارزیابی می شود، از این رو این کراس اوور انتخابی مناسب برای خانواده هاست.
مه شکن ها حذف شده و چهره خودرو در این قسمت خشن تر و جسورانه تر شده است. در نمای جانبی تنها رکاب به انتهای درب ها اضافه و طرح رینگ ها نیز اسپرت تر از قبل شده که اتفاقی مثبت است. نمای عقب اما تغییر چندانی نداشته و طراحان چری همان نمای قبلی را مناسب این نسخه دانستهاند. متاسفانه همچنان خبری از یک سپر کامل و زیبا نیست و تاثیرات منفی بر روی این بخش گذاشته است.
x22 پرو ام تی
شباهت بین ام وی ام X33 کراس و X22 پرو در نمای عقب به اوج خود میرسند. الگوی چراغهای ام وی ام X22 را در این بخش میتوان مشاهده کرد که البته با اندکی تغییرات همراه بوده است. برخلاف قسمت جلو در بخش عقب، خبری از لوگو نیست و عبارت MVM روی درب صندوق درج شده است.
این خودرو با هدف ارائه تجربه ای متمایز در رانندگی شهری و سفرهای کوتاه طراحی شده است و با توجه به ویژگی ها و قابلیت های خود قصد دارد جایگاهی مستحکم در بازار خودروهای اقتصادی و کاربردی برای خود دست و پا کند. ایکس 33 کراس با ورود به بازار فضای خالی میان X55 پرو و X22 پرو را از بین خواهد برد تا سهم بیشتری از بازار را برای مدیران خودرو در اختیار بگیرد. این خودروی برای نخستین بار در اواخر آبان 1402 با قیمت قطعی 897 میلیون تومان توسط مدیران خودرو به فروش رسید. مصرف سوختش از تمام مواردی که گفتم کمتره، شتاب قابل قبوله و بیشتر از جک، کیفیت متریال بسیار بالاتر از هم رده ها، موتور گیربکس کاملا هماهنگ، ترمز ها کاملا مطمئن، کولر و بخاری قابل قبول، مالتی مدیای شیک و به روز. البته موفقیت ام وی ام x33 کراس در بازار وابستگی زیادی به نحوه قیمتگذاری شرکت مدیران خودرو هم دارد. این موضوع هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است اما با توجه به اینکه مشخصات x33 کراس بین x22 پرو و x55 پرو قرار میگیرد، انتظار داریم قیمت آن هم کمی گرانتر از x22 پرو و ارزانتر از x55 پرو باشد.
خودروی ام وی ام X33 کراس امکانات متفاوتی مثل چهار کیسه هوا، سیستم ورود بدون کلید، شارژ وایرلس موبایل، دکمه استارت و رینگ 17 اینچی دارد. بیشترین سرعت X33 Cross مدیران خودرو در شرایط استاندارد به حدود 170 کیلومتر بر ساعت میرسد. این خودرو در بازار تازه وارد است و هنوز به طور کامل امتحانش را نداده است.اما این خودرو با توجه به طراحی به روز و امکانات قابل قبول، به نسبت از ارزش خرید خوبی برخوردار است. با نگاهی به آینده قصد دارد بر توسعه محصولات الکتریکی و هیبریدی تمرکز کند تا پاسخگوی نیازهای بازار در حال تغییر باشد و رهبری خود را در فناوری های پاک و پایدار تقویت کند.
کاهش حجم موتور X33 کراس به این خودرو کمک کرده است تا از نظر مصرف سوخت، بسیار اقتصادی عمل کند. مصرف سوخت X33 کراس به صورت ترکیبی حدود پنج لیتر در 100 کیلومتر است که با توجه به باک 48 لیتری آن، نیاز چندانی به سوختگیری در فاصلههای کوتاه نخواهید داشت. البته باید به خاطر داشت که نسل جدید پیشرانههای چری از استاندارد آلایندگی یورو 6 پیروی میکنند و به سوخت باکیفیت نیاز دارند.
ترمز های این خودرو نیز در هر چهار چرخ از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ABS و EBD نیز مجهز است. نمای عقب x33 کراس جایی است که به رسم دیگر خودروهای بهروز چینی، چراغهای عقب متصل بههم را میبینیم. هرچند این چراغها گرافیک جذابی دارند اما طرح آنها چندان با استایل کلی خودرو هماهنگ نیست. البته در هر صورت، این سبک طراحی باعث شده است تا نمای عقب ام وی ام x33 کراس نسبت به x22 مدرنتر دیده شود. در بررسی اجمالی ام وی ام X33 کراس اشاره شد که این خودرو در واقع عضوی از خانواده محصولات اومودا است. چری زیرشاخه اومودا را برای تولید خودروهایی جوان پسند و مدرن راهاندازی کرده است.
{اکستریم تی ایکس ال XTRIM TXL
|}در نمای جانبی کمی شرایط عادی شده و یک ظاهر نسبتا ساده با کمی حجم پردازی مشخص است. همچنین نمای عقب ظاهری شبیه به نسل دوم تویوتا راو 4 دارد اما این کجا و آن کجا! شاید تنها جذابیت این نما وجود تایر زاپاس پشت درب صندوق باشد اما یک نکته منفی بیش از همه چیز به چشم می آید آن هم ناقص بودن سپر عقب که طراحی این خودرو را ناقص کرده است. سپر عقب در قسمت درب صندوق بدون برآمدگی طراحی شده و اصلا هماهنگ با قسمت های دیگر نیست.
چری برای طراحی کراس اور جدید خود از همان زبان طراحی خانواده اومودا استفاده کرده و بنابراین X33 کراس شباهت هایی به فونیکس FX یا همان چری اومودا 5 دارد. در نمای جلو چراغ های اصلی در سپر قرار گرفته و دیلایت ها با طراحی نوینی در جلوپنجره فریم لس این خودرو حل شده اند. مشخصات x33 کراس در بخش آپشن هم نسبت به x22 پرو ارتقا پیدا کرده است و در این خودرو شاهد مانیتور بزرگتر سیستم مالتی مدیا، نورپردازی داخلی، شارژر وایرلس تلفن همراه و ایربگهای جانبی سرنشینان جلو هستیم که در x22 وجود ندارند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند.
موتور X33 کراس با ام وی ام X22 پرو مشترک است و حداکثر راندمان آن به 112 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور میرسد. البته قدرت تولیدی این پیشرانه در ام وی ام X33 کراس حدود 10 اسب بخار افزایش داشته است. گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده مصنوعی که در برخی از محصولات ام وی ام و فونیکس مشاهده میشود در ام وی ام X33 کراس نیز به کار گرفته شده است. البته تولید این خودرو متوقف شده و به زودی با کیامسی SR3 جایگزین میشود. با این وجود جک S3 از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره میبرد که توان و گشتاوری شبیه به موتور یک لیتری توربوشارژ X33 کراس تولید میکند، اما حساسیت به مراتب کمتری نسبت به سوخت بیکیفیت داخلی دارد. از طرف دیگر با توجه به اینکه X33 کراس محصولی جدید محسوب میشود، طراحی ظاهری مدرنتر و البته زیباتری نسبت به جک S3 کرمان موتور دارد.
{معرفی مطمئنترین خودروها به نسبت مبلغ پرداختی؛ حکمرانی بلامنازع ژاپن!
|}از این رو، x33 کراس میتواند گزینهای مطلوب برای خانوادههای جوانی باشد که خواستار یک خودرو جمعوجور با ظاهر اسپرت هستند. 40 درصد باقیمانده قیمت خودرو نیز در قالب چک سهماهه از مشتریان گرفته خواهد شد. گفتنی است که قیمت MVM X33 کراس در کارخانه معادل ۹۵۰ میلیون تومان و در بازار آزاد حدود یک میلیارد تومان است. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. چراغ چکت هی الارم میده و نمایندگی هم دیاگ میکنه برطرف میکنه .با توربو و با این کیفیت بنزین نباید زیاد دور موتور رو بالا ببری .
روی داشبورد ام وی ام X33 Cross هم موارد جذابی مانند مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، فرمان دی کات و طراحی دو رنگ دیده میشود و همان طرح دراگون اسکین هم دوباره تکرار شده است. با قیمتی رقابتی و هزینه نگهداری مناسب این خودرو می تواند یک انتخاب عالی برای خریداران باشد که به دنبال ترکیبی از استایل، عملکرد و ارزش هستند. خودرو X33 Cross (ایکس 33 کراس) به در رده خودروهای شهری و کراس اوور کوچک، طراحی و امکاناتی را به ارمغان آورده است که آن را به یک گزینه جذاب در بازار خودرو تبدیل می کند.
در واقع X33 کراس نسخه تکامل یافته هاچبک چری در گذشته است که در سال 2016 با نام تیگو X3 یا در برخی بازارها به نام تیگو 2 به دنیا معرفی شد و در ایران با نشان ام وی ام X22 را به خود گرفت. ما خودمون تارا داریم واقعا یه تومن هم نمی ازره همه چی انگار اسباب بازی هست آما این ماشین مثبت به قیمتش نمیگم ارزون هست اما نسبت خودروهای داخلی خیلی خیلی عالی هست. ۱_ در دستی چراغ ها اصلی هالوژنی هستند ولی در اتوماتیک چراغ های اصلی نیز دارای فناوری LEDهستند.۲_ در مدل اتوماتیک نورپردازی اتاق واقعا زیبا و مدرن دیده میشه که در دستی اصلا وجود نداره.
این خودرو تغییرات ظاهری قابلتوجهی را در مقایسه با نسخه اصلی تجربه کرده است. جلوپنجره این خودرو و همچنین سبک طراحی چراغهای دیلایت تغییر کردهاند. از این رو شرکت تصمیم گرفت تا تولید نسل چهارم این خودرو را براساس خودرویی متفاوت آغاز کند. آنچه در ایران با نام ایکس 33 کراس خواهیم داشت، درواقع نسخه جدید چری تیگو 2 پرو است که از سال جاری وارد چین و سایر بازارهای صادراتی شده است. مدیران خودرو اصرار دارد ام وی ام X33 کراس را متفاوت از ام وی ام X22 پرو جلوه دهد، بااینحال بهراحتی میتوان شباهت غیر قابل انکار این خودروها را متوجه شد. در نمای جلوی این خودرو طراحی چراغ ها تغییری نکرده اما مجموعه جلوپنجره و سپر طراحی متفاوتی پیدا کردهاند.
بااینحال نباید از یاد برد که نسل چهارم ام وی ام ایکس 33، نمیتواند به اندازه نسلهای قبلی خود راحت فروخته شود. رقبای این خودرو کم کم از راه میرسند و البته قیمت بالای این محصول نیز در موفقیت آن تردید ایجاد میکند. درحالحاضر قیمت ام وی ام X22 پرو دندهای از سوی مدیران خودرو 706 میلیون تومان اعلام شده است. با توجه به اینکه ام وی ام X33 کراس یک رده بالاتر از ایکس 22 قرار میگیرد، بایستی انتظار نرخی بیشتر را برای این خودرو داشته باشیم. این هاچبک کراس یا کراساوور کامپکت به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش، حدود 7.5 لیتر بنزین میسوزاند که رقم مطلوبی به حساب میآید.
بر اساس قیمت و سگمنت رقبایی مثل جک S3 و یا بک X3 پرو را برای این خودرو خواهیم داشت که البته باید دید واکنش بازار نسبت به این کراس اوور چگونه است. البته شاید نسخه دنده ای ام وی ام X33 کراس را بتوان رقیبی برای نسخه اتوماتیک ایکس ۲۲ هم دانست که این یعنی یک رقابت درون خانوادگی را هم برای این دو کراس اوور شاهد خواهیم بود. خودرو مجهز به سیستم های ایمنی پیشرفته ای است که شامل کیسه های هوا، سیستم های کمکی رانندگی مانند کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار دهنده نقاط کور می باشد. این امکانات به همراه ساختار بدنه محکم به حفظ سلامت سرنشینان در شرایط مختلف کمک میکند. ام وی ام X33 کراس اتوماتیک، در واقع نسخه فیس لیفت ماژور X22 پرو اتوماتیک است که در بازار چین با نام چری Omoda C3 شناخته شده و به تازگی به بازار این کشور معرفی شده است. سری اومودا چری در واقع کراس اور هایی هستند که با داشتن ظاهر مدرن و مد روز بازار مشتریان جوان و طرفدار طراحی های نوین را هدف قرار داده اند.
گیربکس اتوماتیک CVT با نه دنده مصنوعی که در اکثر محصولات ام وی ام و فونیکس مشاهده میشود، در ام وی ام X33 کراس هم به کار گرفته شده است. البته احتمال عرضه این خودرو با موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس پنج سرعته دستی نیز وجود دارد. بزرگترین تغییر نسخه جدید X33 در مقایسه با سه نسل قبلی آن در بخش مشخصات فنی X33 کراس رخ داده است.
قبل از چری تیگو 2 (همان ام وی ام X22) همین خودرو کوچکترین و جمعوجورترین مدل از سری تیگو بود. این محصول از نظر ظاهری با جلوپنجره جدید، متفاوت از مدلهای قدیمی آریزو ۵ است؛ ضمن اینکه در کابین نیز، بهبودهای جزیی دارد اما از نظر فنی چندان متفاوت نیست. سدان چینی مدیران خودرو مجهز به پیشرانه ۱/۵ لیتر توربو (مشابه چری آریزو ۶ پرو و تیگو ۷ پرو) با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر است. در زمینه امکانات رفاهی، ام وی ام ایکس 33 کراس CVT آپشن های نسبتا مناسبی را نسبت به قیمت خود ارائه می دهد.
فروش بالای X33 در ایران در کنار پیدا شدن رقبای هموطن در این سگمنت مدیران خودرو را برآن داشت تا نسل های بعدی و در واقع فیس لیفت های جدید این خودرو را به بازار عرضه کند. همین موضوع سبب شد تا در این مدت بیش از یک دهه دو نسخه فیس لیفت جدید دیگر نیز از ایکس 33 در ایران معرفی شود. ام وی ام X33 فیس لیفت و ام وی ام X33S دو فیس بعدی از این خودرو بودند که به ترتیب طی این چند سال به بازار ایران عرضه شدند.
همچنین مطابق انتظار، دو خروجی اگزوز با تریم نقرهای در پایین جا گرفتهاند. پیروزی شکستآمیز بهنوعی از پیروزی گفته میشود که بهدلیل تلفات و هزینههای بالا، تفاوتی با شکست ندارد. مدیران خودرو نیز با ارائه قیمتهای گرانمایه برای محصولات جدید خود، آنها را در معرض چنین رویهای قرار داده است.
خودرو mvm x22 pro